Case:

Kunde

Small Danish Hotels

Kompetencer

Websites, Integrationsopgaver, e-handel

Projektansvarlig

Rasmus Bollerup – Projektansvarlig

Download

Case (PDF)

Se løsningen her

www.smalldanishhotels.dk

Konverteringsvækst og ”perfekte” gavekort løfter Small Danish Hotels  

ILLUMI leverede ny cms-platform, der gav en vækst på 49 % i kundekonverteringerne på hjemmesiden og topkaraktereren ”perfekt” i kundernes anmeldelse.             

Da Small Danish Hotels, som dengang stadig hed Danske Kroer & Hoteller, skulle have nyt website og cms-platform, havde de egentlig først valgt en andet bureau til at løse opgaven.

Men ILLUMI argumenterede for sine faglige kompetencer, og det overbeviste i sidste ende IT-chefen Morten Nielsen om at give det næsten nystartede digitale bureau opgaven. Det har han ikke fortrudt: 

God forståelse

”Jeg følte mig forstået. Det var en af de vigtigste grunde til at give ILLUMI chancen, selvom de endnu var et ubeskrevet blad i IT-branchen og den opgave, vi skulle have løst var kompliceret”, erindrer Morten Nielsen. ”Det er efterhånden velkendt, at IT-projekter ofte kører skævt, fordi der er uklarhed om krav og forventninger til opgaven. Derfor er evnen til at sætte sig i kundens sted ikke nogen uvæsentlig kompetence hos en IT-leverandør. Den har ILLUMI – oveni et højt fagligt niveau”, mener han.            

Small Danish Hotels samler 100 af Danmarks skønneste små kroer, hoteller, herregårde og slotte - håndplukket til et unikt samarbejde i dansk turisme. Et par jyske kroer grundlagde samarbejdet for en del år siden for at hjælpe hinanden med at få flere gæster. Siden bredte samarbejdet sig til hele landet og til andre overnatningskategorier, også hoteller i hovedstaden. Efterhånden er Small Danish Hotels’ udbud vokset til ca. 5.000 værelser over hele landet, alle klassificeret med mindst 3 stjerner. Udover et meget højt ”bundniveau” på kvaliteten har samarbejdets medlemmer også det til fælles, at de byder på charme, nærvær og varme og lægger vægt på personlig betjening og godt værtskab.

Siden ILLUMI fik chancen, har de ikke skuffet os. Selv supporten kører gnidningsløst. Det giver bare en stærk tillidsrelation i samarbejdet [...] Beviset findes i konverteringsraterne på sitet. De steg med næsten 49 procent, efter vi gik i luften med ILLUMIs system
Morten Nielsen
IT-chef
Om tillid i samarbejdet

Skarp digital profil afgørende i oplevelsesøkonomien

Hvis der er et sted, hvor kontakten med kunden for længst er digitaliseret ud i yderste led, er det i den del af oplevelsesøkonomien, som handler om rejser. Derfor er et oplevelsesunivers, som det Small Danish Hotels tilbyder, afhængig af en både fængende og funktionelt velfungerende digital platform.

Smalldanishhotels.dk er meget mere end blot ”et website”. Sitet er f.eks. tæt integreret med bookingsystemet Sabre SynXis, hvor kunderne enkelt og overskueligt kan søge information og booke overnatninger og ophold hos de enkelte kroer mv. direkte på sitet. 

Datatung kommunikation i real-time      

Illumis løsning importerer samtidig i størrelsesordenen 20.000 turistattraktioner over hele Danmark, organiseret i regi af den nationale turismeorganisation, VisitDenmark. Attraktionerne vises i flere sprogversioner som ”native” indhold på smalldanishhotels.dk.

Når en turist googler et emne af interesse, rangerer Small Danish Hotels derfor ofte højt på søgeresultaterne. Det knytter Small Danish Hotels’ gode overnatningstilbud tættere sammen med tusindvis af forskellige, lokale attraktioner og oplevelser landet over. Det kan have afgørende indflydelse på, om kunderne vælger et af Small Danish Hotels’ medlemmer fremfor et andet overnatningssted på den egn eller i den by.

Krydsreferencen mellem alle hoteller og attraktioner betyder, at kunden kan se alle nærliggende attraktioner på hvert hotels visitkort, og tilsvarende alle de nærmeste Small Danish Hotels på attraktionernes hjemmesider.    

Det er datatung kommunikation, men det skal kunden helst ikke kunne mærke. Servicen skal fungere gnidningsløst i real-time blandt kritiske kunder, der er vant til at kunne booke rejser og oplevelser på et stort udvalg af rejsesites. Mødet med kritiske rejsekunder, der rask væk spreder ris og ros på sociale medier, kræver en velsmurt digital platform. 

Karakteren ”Perfekt” på Trustpilot

Et besøg på det store anbefalingssite, Trustpilot, bekræfter hurtigt indtrykket af optimal digital service på smalldanishhotels.dk. ” Super nem og effektiv hjemmeside”, ”Super hjemmeside” og ”Nemmere kan det ikke blive” er blot et lille udpluk af de glade kundeanmeldelser, der summer sitets karakter til ”perfekt” – for et snit på 9,1 på en skala til 10.              

En af årsagerne til topkarakteren er Small Danish Hotels’ gavekort-webshop, som spreder begejstring blandt kunderne, og som i øvrigt leverer et godt cash flow til foreningen. Det skyldes simpelthen, at produktet er godt, og at webshoppen i sig selv er en lille gave til kunderne. ILLUMI udviklede et system, der ikke fandtes i markedet, så kunderne uden ventetid kan printe gavekortet selv – f.eks. på vej ud af døren til en fødselsdag.  

Desuden skal de enkelte medlemshoteller til hver en tid kunne overskue, validere, indløse og opdele gavekortene. Det sikrer ILLUMIs intranetsystem, som er en del af den samlede leverance til Small Danish Hotels. Platformen integrerer også webshoppen til C5-systemet med ordre- og varedata og håndterer rabatkoder på de samarbejdsaftaler, som Small Danish Hotels har med Club Matas, Forbrugsforeningen, FDM, Ældresagen m.fl.

IT-chefen Morten Nielsen sammenfatter det tætte og fortløbende samarbejde mellem ILLUMI og Small Danish Hotels på denne måde:

Kvalificeret modspil

”Siden ILLUMI fik chancen, har de ikke skuffet os. Selv supporten kører gnidningsløst. Det giver bare en stærk tillidsrelation i samarbejdet. ILLUMI har mod til at sætte rammerne og give et kvalificeret modspil, og de leverer en høj faglighed uden nogensinde at foregive, at de er mere, end de er. Vores site er jo meget mere end en hjemmeside – det er en platform med tung databearbejdning og systemintegration, der skal kunne opfylde folks drømme om en god oplevelse på et af vores overnatningssteder. Beviset findes i konverteringsraterne på sitet. De steg med næsten 49 procent, efter vi gik i luften med ILLUMIs system”, slutter Morten Nielsen.  

ILLUMI har mod til at sætte rammerne og give et kvalificeret modspil, og de leverer en høj faglighed uden nogensinde at foregive, at de er mere, end de er. Vores site er jo meget mere end en hjemmeside – det er en platform med tung databearbejdning og systemintegration, der skal kunne opfylde folks drømme om en god oplevelse på et af vores overnatningssteder
Morten Nielsen
IT-chef
Om tillid i samarbejdet

Overvejer du, om ILLUMI også kan hjælpe din virksomhed med integrations- eller e-handelsløsninger?

Så ring til os i dag og lav en aftale - vi vil glæde os til at høre fra dig.

Telefon: +45 41 33 52 52
E-mail: rrb@illumi.dk

Rasmus Bollerup
Projektansvarlig