umbraco-sprogversionering-dali.jpg

DALI

En løsning med fokus på at gøre indholdsarbejdet smartere med færre ressourcer

Det, jeg i samarbejdet med DALI, sætter stor pris på, er den helt særlige kemi, der er opstået gennem vores mange møder og løbende samarbejde. I casen her kan du læse om, hvad god kemi betyder i forhold til at finde frem til præcis den løsning, som giver den bedste værdi.

Du kan også læse om, hvordan en såkaldt Cross-Language Content Distributor gør livet lettere for DALI indholdsredaktører og sparer dem for 100-vis af timer, når DALI skal indtage et nyt marked.

God fornøjelse!

De bedste hilsner
Rasmus Bollerup, partner i Illumi

Udfordringer

  • Manglende mulighed for styring af redaktionelle begrænsninger
  • Unødigt meget manuelt arbejde ved oprettelse af nye sprog på sitet
  • Eksisterende platform understøttede ikke teknisk DALIs globale markedsstrategi

Løsninger

  • Nyt Umbraco CMS hvor indholdsredaktørerne som indholdsredaktørerne har fuldt ejerskab af
  • Cross Language Content Distributer, der distribuerer nyt indhold til alle sprogversioner ved et klik
  • Specialudviklet rettighedsopsætning

En global markedsstrategi med selvstændige forhandlere over hele verden kræver avanceret sprog- og rettighedsstyring i Umbraco

Som en global virksomhed ønsker DALI - Danish Audiophile Loudspeaker Industries - en flersproget hjemmeside, som samtidig giver mulighed for, at nationale redaktører kan tilpasse indholdet til det enkelte marked. Med mange redaktører spredt over hele verden er det vigtigt for DALI med en præcis styring af de redaktionelle muligheder. Derfor har vi specialudviklet en rettighedsopsætning, som på en simpel måde gør det muligt for DALI at bestemme, hvem der må redigere indhold på siderne. Systemet sikrer således, at lokale redaktører ikke ved et uheld retter i produktspecifikationerne, der er de samme over hele kloden.

“I løsningen til DALI har vi videreudviklet Umbracos model for rettighedsstyring, hvilket lader sig gøre på grund af det dybe kendskab til CMS-systemet, vi har som Umbraco Gold Partner,” siger Bue Brogaard Løkke, løsningsarkitekt hos Illumi.
Image Grid: løsninger
Image Grid: løsninger Image Grid: løsninger

Et sprogversioneret website

I dag er den kendte danske højtalerproducent, som er repræsenteret i godt 70 lande, åben for, at landene kan få egne sprogversioner af websitet. Vi har sat CMS op, således DALI med ét enkelt klik kan kopiere grundstrukturen inkl. indhold og billeder i den engelske version til et eller flere andre sprog. Herefter er det alene en oversættelsesopgave at gøre sitet klar.

“I forhold til tidligere bruger vi langt færre mandetimer på sprogsiderne, fordi lokale redaktører nu får en kopi af den engelske version og selv bygger videre på indholdet. Det tager nu kun nogle få minutter at kopiere et nyhedsopslag eller en ny produktserie, hvor vi før skulle gøre det samme arbejde for hver sprogversion af websitet,” forklarer Dennis Guldbrandsen, online manager hos DALI.
“Illumi tager afsæt i vores forretning og situation, og de møder os altid med konkrete forslag og alternativer til vores bud på løsninger. Det bekræfter os i, at den for os vigtige dialog fungerer, og at de har udvist teknisk ekspertise og ærlighed i forløbet”
Dennis Guldbrandsen, online manager hos DALI

Vi vil gerne udfordre DALIs forestilling om løsningen

Når vores kunder kommer til os, har de altid en veludbygget fortælling om, hvilke udfordringer de skal have løst, og ofte har de også en konkret forestilling om, hvad der skal løse udfordringerne. Men hvad nu hvis dén løsning er en kortsigtet en af slagsen, eller der måske findes et alternativ, som er meget billigere? Derfor stiller vi altid mange spørgsmål og prikker gerne til kundernes forestilling, hvis vi mener, at deres udfordring kan løses hurtigere, bedre eller billigere på en anden måde. Heldigvis bliver vi også udfordret af vores kunder, så vi hele tiden udvikler os og tilegner os nye faglige kompetencer.

Vi bygger websites, der står med åbne arme over for søgemaskinerne

SEO betyder Search Engine Optimization og er en disciplin, som går ud på at optimere et website, så det bliver placeret på de første pladser i det resultat, en given søgemaskine viser af en søgning.

SEO kan man angribe fra forskellige vinkler, og i projektet med DALI har vi primært koncentreret os om at bygge et website, der står med åbne arme over for søgemaskinerne. Et website som søgemaskinerne kan tilgå, forstå og indeksere hensigtsmæssigt. I andre projekter rådgiver og vejleder vi også i forhold til søgeordsanalyse og on-page SEO.

”Jeg synes, vi har et rigtigt godt samarbejde med Illumi, og vi har planer om at fortsætte,” slutter Dennis Guldbrandsen.

Relateret indhold