skanderborg park.jpg

Skanderborg Park

Ny visuel identitet og responsivt website fik omsætningen til at stige

Skanderborg Park er et hotel, som først og fremmest bliver booket til at afvikle møder, kurser og konferencer. Konferencehotellet er ejet af Finanssektorens Uddannelsescenter, og de ligger dør om dør med hinanden. Skanderborg Park er blevet kåret til årets konferencecenter 5 år i træk, og det er der en særlig grund til. Kvalitet og service er i top, og der gøres en dyd ud af, at gæsterne skal føle sig godt tilpas. Ofte overnatter gæster og kursister, og Skanderborg Park har derfor stort fokus på, at helhedsoplevelsen skal være god - hver gang.

”Vi ønskede et nyt fleksibelt og dynamisk website, som var mere sælgende end det nuværende. Samtidig skulle designet være eksklusiv i sit udtryk, og det, Illumi har leveret, stemmer godt overens med det, vi ønsker at signalere”
Charlotte Riberholt, administrerende direktør hos Skanderborg Park

Løsninger

  • Responsivt Umbraco CMS website
  • Ny visuel identitet, som er mere moderne og eksklusiv
  • Fleksibel CMS, der giver konferencecentret frihed til selv at vedligeholde sitet

I og med at Skanderborg Park havde et ønske om at satse mere på det private marked, var behovet for et nyt website stort. Der var brug for en leverandør, som havde en god forretningsforståelse, og som kunne levere en platform, der understøttede vores målsætning om at erobre en større andel af de private gæster.

Det var også med i overvejelserne, om man skulle vælge samme leverandør til opgaven som Finanssektorens Uddannelsescenter, men da Skanderborg Park tidligere har haft meget positive erfaringer med Illumi, faldt valget på dem, og det har de ikke fortrudt.

Illumi løste opgaven rigtig godt

Med udgangspunkt i Skanderborg Parks ønsker og behov har vi leveret et website i fuldt responsivt design bygget i Umbraco CMS. Den nye løsning er mere moderne, og i tråd med det, som Skanderborg ønsker at signalere. Derudover skiller det nye site sig ud ved at have mange illustrationer med bl.a. billeder af, hvordan værelserne er indrettet, hvilket er med til at gøre siden mere indbydende og sælgende.

Et af de væsentligste mål med projektet var netop, at hjemmesiden både skulle appellere til kursusudbydere - de eksisterende kunder, men samtidig også tiltrække det private marked.

"Selv efter projektet var afsluttet, blev der fulgt op på tingene, og de kom løbende med konkrete forslag til forbedringer på hjemmesiden. Man havde følelsen af, at her var nogle, der virkelig gik op i deres arbejde”
Charlotte Riberholt, administrerende direktør hos Skanderborg Park

Resultater, der kan mærkes på bundlinjen

Samlet set har vores leverance være med til at løfte omsætningen for Skanderborg Park. Salget af brunch, som kun bliver annonceret på hjemmesiden, steg markant efter den nye hjemmeside gik i luften. Derudover er den generelle omsætning steget med 7 % i forhold til sidste år, hvilket kan mærkes på bundlinjen.

”Den nye hjemmeside er ikke bare visuel flot, men har også givet mærkbare resultater” fortæller Charlotte Riberholt.

Og den holdning er hun ikke alene om at have. Hun får jævnligt mange positive tilkendegivelser fra kolleger inden for samme branche.

”Illumi har en særlig evne til at sætte sig i kundens sted og lytte til det, de efterspørger. Der var en forståelse for vores forretning og det, vi efterspurgte"
Charlotte Riberholt, administrerende direktør hos Skanderborg Park

De bedste anbefalinger

Charlotte Riberholt har ikke kunne sætte en finger på noget i projektet. Alt er forløbet gnidningsløst lige fra start til slut, og hun kan derfor kun give de bedste anbefalinger til Illumi. Der er allerede kommet flere opgaver ind, efter den nye hjemmeside blev implementeret.

Vi har således leveret flere trykte materialer til Skanderborg Park såsom brochurer, visitkort, messemateriale, annoncer, labels til shampooflasker og menukort til konferencecenterets restaurant.

Derudover har vi også lavet design til nyhedsbreve og mailsignaturer samt skabeloner i Word, der kan sættes op til samarbejdsaftaler.

”Illumi udviste fra starten en god forståelse for opgaven, og derfor har vi holdt fast i dem som samarbejdspartner og leverandør,” slutter Charlotte Riberholt.

Relateret indhold