Hjemmesider og selvbetjening til forsyningsbranchen
Gør dine kunder selvhjulpne - forsyn dem med viden og værktøjer
En hjemmeside kan hurtigt blive temmelig kompleks, hvis den tilhører et affaldsselskab, et elselskab, en vand- og varmeforsyning eller et andet forsyningsselskab.
De besøgende spænder bredt i deres digitale mindset, men det skal være let for alle at finde informationer om både almene og særlige services, skiftende priser, lokale åbningstider, personlige regninger m.m.
Nogle af informationerne skal måske hentes i jeres eget ERP-system, mens andre ligger i eksterne IT-systemer. Oven i hatten skal persondata fra en eventuel selvbetjeningsløsning håndteres med omhu.
Efter at have udviklet hjemmesider og selvbetjeningsløsninger for forsyningsbranchen gennem mange år, kender vi de særlige udfordringer, I tumler med. Og vi er her for at hjælpe.
Hjælp til selvhjælp
Lad os bare se det i øjnene: De fleste besøgende på jeres hjemmeside synes egentlig ikke, at det, I laver, er særligt spændende. De er typisk på en mission og skal bare hurtigt finde informationer om fx:
- hvornår deres affaldsbeholder bliver tømt
hvad prisen er på el lige nu, og hvornår den er billigst det næste døgn - hvorfor der ikke er varmt vand i hanen
- hvornår den lokale genbrugsstation holder åbent
- hvorfor deres regning ser ud, som den gør
- hvordan de sorterer deres affald korrekt.
Simple informationer, men som typisk kræver en masse systemintegrationer, en gennemtænkt informationsarkitektur og løbende opdateringer fra webredaktører, driftsansvarlige m.fl.
I tilbyder måske mange andre services og produkter end dem i listen ovenfor. Og i den ideelle verden ønsker I sikkert, at jeres kunder selv flytter deres elaftale, udregner fordelene ved at skifte til varmepumper og får regningen sendt det rigtige sted hen. Alt sammen værdifulde målsætninger, som vi kan hjælpe jer med at opfylde.
Webtilgængelighed og brugervenlighed er en del af pakken
Din meget brede målgruppe gør det ekstra vigtigt for dig at have et ultrabrugervenligt website eller selvbetjeningsunivers. Alle skal kunne navigere rundt og let finde informationer. Det gælder også de af jeres kunder, som er meget lidt digitale, og det gælder dem, der har et synshandicap eller på anden vis er digitalt udfordrede.
Vi sørger for, at I lever op til alle gældende krav om webtilgængelighed, og at alle typer af digitale brugere får en god oplevelse hos jer.
Læs vores introduktion til webtilgængelighed
Sikkerhed, integrationer og datahåndtering
Når brugerne besøger jeres webløsninger for at finde priser eller anden information om el, vand, renovation m.m., skal data typisk hentes fra flere forskellige interne og eksterne IT-systemer. Vi hjælper med alle nødvendige integrationer mellem systemerne og sørger for at præsentere data, så de virker som en naturlig del af jeres eget univers.
Ønsker I at tilbyde jeres kunder en selvbetjeningsløsning, kan vi sørge for sikkert login med MitID. Og vi hjælper jer i det hele taget til at håndtere personhenførbare data efter alle gældende regler.
Høj oppetid – også i peak-perioder
Oppetid på hjemmesiden og i jeres apps er selvfølgelig enormt vigtigt, når man har en driftsorienteret forretning. Vi tager hensyn til, at der kan være store udsving i besøgstallet, og vi arbejder struktureret med sikkerheden.
Det gælder lige fra måden, vi koder jeres løsning på, over integrationer og til placeringen af både udviklings- og driftsmiljøer enten i topsikrede datacentre eller i jeres egen infrastruktur.
Læs mere om, hvordan vi arbejder med drift, sikkerhed og support
Kom med om bord
Dine kon-kolleger i forsyningsbranchen har allerede trådt vejen for dig. Se her, hvad vi har lavet sammen med dem, og bliv lidt klogere på, hvad vi kan hjælpe dig med.