Case:

Kunde: 

Aarhus Festuge

Kompetencer:

Responsivtdesignwebsites Umbraco CMS

Projektansvarlig:

Rasmus Bollerup

Illumi sikrer en god digital oplevelse i Umbraco, når Aarhus Festuge byder på kultur

Hvert år i august indfinder der sig en særlig stemning i den jyske hovedstad, når Aarhus Festuge sætter i gang. Festlighederne strækker sig over ti dage, som er fulde af kulturoplevelser, men forud for dem ligger et stort digitalt arbejde. Det står Illumi bag

I de ti dage som Aarhus Festuge strækker sig over, må intet gå galt

Under festugen er det ikke kun de aarhusianske gader, der fyldes med store menneskemængder. Aarhus Festuges hjemmeside får også utroligt meget trafik. Det stiller krav til et fejlfrit informationsflow, så arrangementerne når ud til gæsterne, der hurtigt skal danne et overblik på deres computere eller smartphones. Som kommunikationsmedarbejder på de seneste tre festuger har Jonas Barfoed erfaret, at festugen er afhængige af en kompetent samarbejdspartner med solide digitale løsninger.

“Vi kan godt sidde og lave kultur, men folk skal også vide, at den er der. Det er alfa-og-omega for os at have en velfungerende hjemmeside ligesom den, vi har fået fra Illumi,” forklarer han.

“Vi kan godt sidde og lave kultur, men folk skal også vide, at den er der. Det er alfa-og-omega for os at have en velfungerende hjemmeside ligesom den, vi har fået fra Illumi,” forklarer han.
Jonas Barfoed
Kommunikationsmedarbejder, Aarhus Festuge

Fra telefonpanik til succes for alle parter

Tidligere kimede telefonerne på kontoret i Officerbygningen. En online formular vakte fortvivlelse hos arrangørerne, for hvis der var fejl i oprettelsen af deres begivenheder, fik de ikke at vide, hvor den lå. Der var brug for en løsning i Umbraco, som skabte overblik for dem og festugens sekretariat, så begge parter sparede tid. Det sørgede Illumi for ved at bryde formularen op i tolv trin med overskuelige skærmbilleder og en guide til, hvordan arrangørerne kom videre.

“Efter vores redesign og opdeling af formularen blev det mere stabilt og sikkert for arrangørerne at oprette deres begivenheder. Festugen skal ikke bruge tid på telefonsupport, og arrangørerne får en langt mere gnidningsfri brugeroplevelse, så det er en succes for alle parter,“ siger partner hos Illumi Rasmus Bollerup.

Dialog og fælles løsninger

Lokale- og nationale sponsorer hjælper hvert år, så festugen kan blive en realitet. Men det forudsætter også, at virksomhederne har lyst til at være medskabere. Det har Illumi, fastslår Rasmus Bollerup, som tilføjer, at medarbejderne generelt engagerer sig i deres projekter. Den indstilling mærker de hos Aarhus Festuge.

“Relationen er blevet tættere, for vi har fået et forhold, der handler om mere end forretning. Vi er faktisk sammen om det her projekt,” uddyber Jonas Barfoed

Samtidig har det været ekstremt vigtigt for Aarhus Festuge, at Illumi var lette at komme i kontakt med og reagerede hurtigt, hvis der var akutte udfordringer på deres high performance site. Derfor sidder Jonas Barfoed tilbage med en følelse af, at sekretariatet var i trygge og kompetente hænder hos Illumi, der satte en god dialog og fælles løsninger forrest.

“Relationen er blevet tættere, for vi har fået et forhold, der handler om mere end forretning. Vi er faktisk sammen om det her projekt,” uddyber Jonas Barfoed
Jonas Barfoed
Kommunikationsmedarbejder, Aarhus Festuge
Om vigtigheden af gode relationer mellem leverandør og kunde