Projektforløb

Med solid projektstyring skaber vi innovative løsninger - leveret til tiden og inden for budget

Projektstyring

Vores projektledere har en pragmatisk og undersøgende tilgang til opgaverne, og arbejder som regel altid med udgangspunkt i agile procesmodeller, som giver den nødvendige fleksibilitet til at justere projektets delleverancer, således at udbyttet og den værdi løsningen skal skabe, hele tiden er i fokus.

Designproces

Designprocessen dækker over den idé-generende og brugerinvolverende fase i projektet, hvor vi sammen med de vigtigste interessenter arbejder os frem mod en eller flere prototyper, som kan anvendes til at teste et design eller nogle enkeltstående features i et webdesign eller en webapplikation. Vi får således på et tidligt tidspunkt indblik i, hvordan brugerne interagerer med konceptet og vores ideer.

Vi tror på, at nøglen til et succesfuldt IT-projekt mest af alt handler om god projektledelse og kommunikation i rette mængder. Det er også vigtigt at sammensætte det rette projektteam med de rette kompetencer og den rigtige indstilling til opgaven.

Søren Rysgaard Madsen, direktør og partner hos Illumi

Udvikling af løsningen

Hos os vil du altid opleve at være en stor fisk i en lille dam. Det betyder konkret, at dit projekt altid vil blive varetaget af professionelle og kompetente medarbejdere med mange års erfaring - også efter projektet er lanceret, og du blot har behov for mindre opdateringer og udviklinger på løsningen.

Tests i udviklingsfasen

Under udviklingsforløbet, og så længe du er kunde hos Illumi, stiller vi et testmiljø til rådighed for parterne i projektet. Testmiljøet benyttes til løbende test af udviklingen, og når en ny funktionalitet er færdig, vil testmiljøet automatisk blive opdateret, så den nye funktionalitet kan testes af alle involverede parter.

Idriftsættelse

Når løsningen er gennemtestet og endelig godkendt af kunden, flyttes alt indhold og funktionalitet fra testmiljøet til produktionsmiljøet og løsningen er hermed i luften.

Support

Vi har en fast supportansvarlig, som håndterer og kvalificerer alle henvendelser fra vores kunder og skrider til handling, når vores automatiske overvågningssystemer melder nedetid på vores løsninger.

Videreudvikling

I forbindelse med videreudvikling af løsningen er det efter vores vurdering af hel central betydning, at vores kunder også bliver hjulpet i perioden efter version 1.0 af det nye website, er gået i luften.

Lancering af version 1.0 er populært sagt enkelt nok - men det er, når version 1.1 skal i luften, at man for alvor høster værdien af et kontinuerligt leverandørsamarbejde, hvor der er styr på source control, build, deploy og indarbejde rutiner.

Indhold relateret til projektforløbet