Designprocessen

En god designproces indeholder lige dele nysgerrighed, kreativitet, ledelse og struktur

Hos Illumi ser vi typisk disse tre kundescenarier, som adskiller sig i forhold til, hvor meget vi som leverandør er involveret i designprocessen.

#1
Kunden kommer med nogle løse tanker og ideer, men har ikke et koncept, en kravspecifikation eller et visuelt design, som vi kan tage udgangspunkt i, og vi starter derfor projektet med en brugerdreven proces, der har til formål at opnå indsigt samt definere en række relevante brugerscenarier.

#2
Kunden kommer med et designbrief, et oplæg til en kravspecifikation og et visuelt design, som vi sammen kvalificerer ved en design-workshop, hvorefter vi udarbejder et UX og UI design.

#3
Kunden kommer med et gennemarbejdet designbrief, en fyldestgørende kravspecifikation og et digitalt design, som vi umiddelbart kan begynde at bygger efter. Her er designprocessen gennemgået inden vi møder kunden, og vi kan forholdsvist hurtigt starte på implementeringen.

Vi ønskede at gå i luften med et nyt site meget hurtigt. Det betød en intens proces godt båret igennem af effektive designere og udviklere.

Marie Gaarden Kommunikationsansvarlig hos Bygholm Landbrugsskole

Usability er centrum for vores designs

I vores løsninger fokuserer vi på at gøre det så let og intuitivt som muligt for brugerne at interagere med løsningen, hvad enten der er tale om et website eller et intranet. Derfor er vores usability design funderet i best practice principper, som brugerne oplever som trygge og genkendelige.

Indhold relateret til webdesign

En god designproces indeholder lige dele nysgerrighed, kreativitet, ledelse og struktur, og det er vigtigt at facilitere henholdsvis det ene og det andet på de rigtige tidspunkter i processen, så både idéudvikling og fremdrift understøttes maksimalt.