esubscription Illumi.jpg

Abonnementsløsninger

En god digital abonnementsløsning understøtter din forretning og imødekommer nye forbrugertrends

Vi har gennem de sidste par år set en markant stigning i udvalget af produkter og services, der kan købes gennem et løbende abonnement - eller Subscription eCommerce som begrebet også kaldes. Det er efterhånden blevet en milliardforretning, og der er ikke grænser for, hvad du som forbruger kan købe gennem et abonnement – alt fra strømper, måltidskasser til barberblade og magasiner.

Hos Illumi mærker vi også denne tendens, og vi har kunder, der efterspørger abonnementsløsninger som en udvidelse af deres eksisterende forretning og webløsning, mens for andre kunder er abonnementssalg hele forretningen og det, som vi bygger en ny webløsning op omkring.

Systemerne skal spille sammen

Vi bygger både specialtilpassede abonnementsløsninger fx med udgangspunkt i en kundes ERP-platform, og vi laver integrationsløsninger med eksisterende abonnementssystemer som fx Iteras eller Stripe. Hvilken model vi anbefaler, vil altid være baseret på en grundig dialog omkring specifikke krav til systemet og den fremadrettede strategi for din abonnementsforretning.

“Abonnementssystemet er en succes, for det virker præcis som lovet, og vi er meget glade for resultatet"
Dave Kensinger, digital udvikler hos Aarhus Universitetsforlag

3 vigtige forhold at overveje

Pristilpasning
Din forretningsmodel og dine produkter har betydning for hvilken prisstrategi, du vælger at tage udgangspunkt i ved salg af abonnementer. Det er derfor vigtigt, at den løsning, du får udviklet eller køber, understøtter både den nuværende og evt. fremtidige prisstrategier på en fleksibel og dynamisk måde. Udover loyalitetsbaseret prisdifferentiering kan du måske få behov for at tilbyde freebies, kuponkoder, early bird tilbud, gratis prøveperiode mm. Den abonnementsløsning vi udvikler sammen med dig, vil derfor naturligt tage udgangspunkt i en snak om, hvad dit behov er både på den korte og den lange bane.

Tilmeldings- og betalingsprocessen
Det skal være en god brugeroplevelse at gennemgå de forskellige trin i tilmeldings- og betalingsprocessen. Alt for ofte afbrydes en igangværende tilmeldingsproces pga. dårlig vejledning undervejs eller et uoverskueligt design. Dette hjælper vi dig naturligvis med at undgå, og vi har dygtige UX-designere, der kan designe et godt flow, som sikrer at dine besøgende kommer helt i mål og bliver nye abonnenter.

Skalering af abonnementsløsning
Efterhånden som din abonnementsforretning udvikler sig, kan det være nødvendigt med en mere kritisk tilgang til din løsning og den support, som følger med. Du kan også få brug for integration mellem flere systemer og derfor er det vigtigt, at din leverandør har god erfaring og kan hjælpe dig i takt med din forretning vokser.

Relateret indhold