digital marketing

Digital marketing

Vi leverer et marketingoptimeret website, som understøtter din online tilstedeværelse

Hvad enten du befinder dig på B2C, B2B, driver en medlemsorganisation eller en offentlig institution, er det en rigtig god idé at udarbejde en strategi for din online tilstedeværelse. Gennem taktikker som søgemaskineoptimering, indholdsmarketing, annoncering, analyse mm, kan du opnå succes og få flere kunder, mere trafik eller måske mere profit.

Nu tænker du måske, at du befinder dig i en organisation, som ikke nødvendigvis er drevet af profit, men ligegyldigt om din succes måles på salg, nye medlemmer eller kendskabsgraden til dit brand, er det et faktum, at din online-tilstedeværelse har betydning for din organisations udvikling.

Og det, er der en helt afgørende grund til…

Dem du med dine produkter eller serviceydelser er sat i verden for at hjælpe, er aktive medspillere i en online verden, der hele tiden fornyer sig. De er på sociale medier, Google eller YouTube og søger informationer og svar på alt fra bageopskrifter til køb af forsikringer eller kurser og uddannelser. De researcher ’on the go’, hvilket betyder, at du må være tilstede i de samme kanaler, som brugerne naturligt færdes i.

Som virksomhed eller organisation kan du bruge anselige ressourcer på at være nok så meget til stede på de digitale medier, men når dagen er omme, afhænger din online succes langt mere af værdien af det oplevede indhold, som du er til stede med på forskellige medier.

Kom tættere på målgruppen med digital marketing

Digital eller online-marketing er en disciplin, der kan hjælpe dig med at bringe lige præcis din løsning tættere på dine potentielle målgruppe, men spørgsmålet er, om du er i stand til at levere den rette mængde informationer i de rette kanaler og på det rigtige tidspunkt i en til tider kompliceret beslutningsproces?

Og det er ikke så svært endda. Det vigtigste er, at du kan sætte dig i din målgruppes sted og forstå de udfordringer, som de på et eller andet tidspunkt vil handle på. Og jo før i den proces, du gør opmærksom på dig selv, jo større forspring vil du have i forhold til dine konkurrenter.

Vi hjælper med digital marketing
  • Søgemaskinemarketing
  • Indholdsmarketing
  • Emailmarketing
  • Social Media marketing
  • Leadgenerering

Udgangspunktet for god digital marketing

Vi kender det vist alle; irritationen som opstår, når vi efter en googlesøgning har klikket på et link, som leder os ind på en helt generel side, som på ingen måde giver svar på det eller de spørgsmål, som vi leder efter. Følelsen af spild af tid rammer os desværre hurtigere, end vi kan nå tilbage til søgeresultatsiden.

Potentielle kunder har spørgsmål – og med rette. Vi har alle brug for i større eller mindre grad at blive bekræftet undervejs i vores beslutningsproces, og din vigtigste opgave er at levere løsningen på de udfordringer, dine potentielle kunder har og ikke mindst svarene på spørgsmål vedrørende udfordringerne, som de løbende oplever i beslutningsprocessen.

Alt andet er spild af penge!

En god annoncering kan let være spildt, hvis det eneste, annoncen gør, er, at lede trafik til dit website. Hvis ikke dit website kan fastholde de besøgende, spilder du ikke alene dine besøgendes tid, men mister også return on investment.

Hos Illumi sætter vi dit nye website i centrum for alle dine digitale marketingaktiviteter, fordi det i langt de fleste tilfælde er på websitet, at magien sker.

Det er på websitet, at dine besøgende og kommende kunder, medlemmer eller andre interessenter for alvor lærer dig og din virksomhed at kende, og det er på websitet, de finder svar på spørgsmål, som skal medvirke til at modne beslutningen om at blive fx kunde eller medlem. Det er også på websitet, du cementerer relationen og knytter bånd.

Vores basis marketing-setup

I opstartsfasen af et nyt webprojekt taler vi altid om, hvornår dit website kan siges at være en succes og hvilke marketing discipliner, du kan igangsætte for at understøtte succesen. Vi vil rigtig gerne levere et marketingoptimeret website, som er forbundet til de marketingværktøjer, som giver mest mening for din organisation og målgruppe – ikke blot en tom CMS-skal.

Samtidigt hjælper vi dig gerne med at definere en klar strategi omkring websitets rolle i forhold til leadgenerering og konverteringer i bred forstand.

Vi sætter også altid relevante analyseværktøjer op som fx Analytics, så du let kan opnå indsigt om de besøgendes handlinger på dit website og begynde at måle effekten af dine marketingaktiviter. Den tekniske del omkring integration til de forskellige værktøjer, er naturligvis også en del af leverancen.