ecommerce.jpg

eCommerce

En succesfuld webshop kræver langt mere end gode billeder og konkurrencedygtige priser. Den skal understøtte og sikre kunderejsen helt frem til kassen

eCommerce er kommet for at blive – forbrugerne elsker at sidde hjemme i stuen, i bussen eller i frokostpausen og køber forbrugsvare på nettet. Derfor er der også flere og flere virksomheder, som vælger at tilbyde kunderne at købe gennem en webshop.

I takt med antallet af webshops stiger, stiger også antallet af udbydere, som tilbyder at levere et komplet shopsystem til din forretning. Nogle systemer er standardiserede med en række features, som for mange eCommerce projekter er fuldt ud tilstrækkelige. Men for andre projekter, kan det være nødvendigt at specialtilpasse en løsning i forhold til fx tjek-ud flow, sprogversioner, tilkoblede valutaer eller salg af abonnementer.

Mobileshopping er i vækst

Lige nu flytter eCommerce brugerne sig i hastigt tempo over på de mobile enheder, og den tendens vil formentligt fortsætte nogen tid endnu. Derfor er det vigtigt, at din eCommerce-løsning først og fremmest er udviklet til at skabe indbydende shoppingoplevelser på mobile enheder.

Men spørgsmålet er, hvor længe vi skal tænke i mobileshopping? Førende webshopudviklere er allerede begyndt at se på, hvad der skal afløse den traditionelle webshop, og teknologien inden for Conversational Commerce er efterhånden så langt fremme, at det blot er et spørgsmål om tid, før vi kan bede vores personlige digitale assistent om at klare indkøbene og dagligdagsopgaverne uden at skulle have mobilen op af lommen.

Det stiller krav til dig og din webleverandør i forhold til at sikre, at den eCommerce platform, du investerer i, har de funktionaliteter, der er brug for både i dag og i fremtiden, når din forretning forhåbentligt vokser.

Udvalgte features i vores eCommerce løsninger

  • Flere shops i samme løsning
  • Individuel sprogversionering af hver shop
  • Individuelt købsflow og design til hver shop
  • Personalisering til hver enkelt besøgende
  • God understøttelse af SEO-aktiviteter
  • Kampagnemuligheder

Start med et godt researcharbejde

Det kan tage tid at finde den rigtige shopløsning, men det er al arbejdet værd! Hvis du udelukkende vurderer alternativerne i forhold til prisen, ender du let op med en løsning, hvor du efterfølgende må tilkøbe mange forskellige produkter – og ind imellem 3. partsprodukter, hvilket både kan blive dyrt og uoverskueligt at få til at spille sammen på egen hånd. Omvendt køber du Rolls Royce modellen, står du måske med et system, som du kun udnytter 1/3 af.

Der er altså ikke en ’one size fits all’ løsning, men mange meget forskellige løsninger, som dækker unikke behov. Derfor begynder dit researcharbejde netop med at finde ud af, hvilke krav din forretning stiller til den ultimative løsning.

Er du i tvivl om dit valg af eCommerce løsning, så kontakt Søren Rysgaard Madsen og få et ærligt input eller læs videre i artiklen og få 4 gode pointer om valg af shopløsning.

Valg af webshopløsning

  • Flere shopløsninger har en skalerbar prisstrategi, som i udgangspunktet kan være gratis, men enten stiger i takt med, at din shop vokser i størrelse, eller at du ønsker at tilkoble forskellige værktøjer og features som en del af pakken. Derfor bør du se efter en løsning, der også på sigt kan være et godt teknisk fundament for din webshop. Overvej bl.a., om du forventer at udvide forretningen til markeder, hvor en shop på det nationale sprog er nødvendig? Om du du ønsker at kunne give rabat på enkeltstående produkter eller rabatkoder? Om kunder skal kunne bedømme et produkt? Osv.
  • En god shoppingoplevelse hænger for mange brugere sammen med oplevelsen af, om shoppen er et trygt og sikkert sted at handle. Derfor skal du vælge et shopsystem med et anerkendt sikkerhedsframework - særligt omkring betalingsflowet.
  • Din webshopløsning skal have et brugervenligt interface, så du let kan designe en god indholdsstruktur, filtre og sorteringsmuligheder og på den måde minimerer den tid, det tager at finde et produkt og købe det.
  • Vi anbefaler ofte en løsning, der giver dig mulighed for at arbejde integreret med både content og produkter, fordi det medvirker til et øget salg og et styrket brand. 
Ucommerce til Umbraco CMS

Har du en Umbraco platform, anbefaler vi at se nærmere på Ucommerce, som er udviklet specielt til Umbraco. Vi er Ucommerce Certified Solution Partner, hvilket er din garanti for et vellykket Ucommerce webshopprojekt.

Fleksibilitet og unikke løsninger

Som din samarbejdspartner er det netop ved at dykke ned i din forretnings nuværende og kommende behov, at vores løsningsarkitekter starter dit eCommerce projekt op. Vi har hjulpet mange virksomheder med at opbygge websites med shopmoduler eller med at skifte shopløsning, netop fordi den løsning, de havde, ikke understøttede de strategiske mål om at skabe en stærk brandplatform og en god brugeroplevelse for kunden.

Relateret indhold