ecommerce.jpg

eCommerce

En succesfuld webshop kræver langt mere end gode billeder og konkurrencedygtige priser. Den skal understøtte og sikre kunderejsen helt frem til kassen

eCommerce er kommet for at blive – forbrugerne elsker at sidde hjemme i stuen, i bussen eller i frokostpausen og køber forbrugsvare på nettet. Derfor er der også flere og flere virksomheder, som vælger at tilbyde kunderne at købe gennem en webshop. I takt med antallet af webshops stiger, stiger også antallet af udbydere, som tilbyder at levere et komplet shopsystem til din forretning.

Mobileshopping er i vækst

Lige nu flytter eCommerce brugerne sig i hastigt tempo over på de mobile enheder, og den tendens vil formentligt fortsætte nogen tid endnu. Derfor er det vigtigt, at din eCommerce-løsning først og fremmest er udviklet til at skabe fantastiske shoppingoplevelser på mobile enheder.

Men spørgsmålet er, hvor længe vi skal tænke i mobileshopping? Førende webshopudviklere er allerede begyndt at se på, hvad der skal afløse den traditionelle webshop, og teknologien inden for Conversational Commerce er efterhånden så langt fremme, at det blot er et spørgsmål om tid, før vi kan tale ud i rummet og få vores personlige digitale assistent til at klare indkøbene og dagligdagsopgaverne uden at skulle have mobilen op af lommen.

Det stiller krav til dig og din webleverandør i forhold til at sikre, at den eCommerce platform, du investerer i, har de funktionaliteter, der er brug for både i dag og i fremtiden, når din forretning forhåbentligt vokser.

Dansk eCommerce 2017

  • Danskerne købte for 117 mia. kr.
  • Omsætningen steg med 14% ift. til 2016
  • Handler fra mobiltelefon steg med 36% ift. til 2016
  • 55% handlede mere end 3 gange om måneden
  • Betalinger via smartphones er steget med 100% ift. 2016
  • Kvinderne handler mere end mænd

Start med et godt researcharbejde

Det kan tage tid at finde den rigtige shopløsning, men det er al arbejdet værd! Hvis du udelukkende vurderer alternativerne i forhold til prisen, ender du let op med en løsning, hvor du efterfølgende må tilkøbe mange forskellige produkter – og ind imellem 3. partsprodukter, hvilket både kan blive dyrt og uoverskueligt at få til at spille sammen på egen hånd. Omvendt køber du Rolls Royce modellen, står du måske med et system, som du kun udnytter 1/3 af.

Der er altså ikke en ’one size fits all’ løsning, men mange meget forskellige løsninger, som dækker unikke behov. Derfor begynder dit researcharbejde netop med at finde ud af, hvilke krav din forretning stiller til den ultimative løsning.

Det vigtigste for os er at give dig rådgivning om den bedste shopløsning til din forretning

Som din samarbejdspartner er det netop ved at dykke ned i din forretnings nuværende og kommende behov, at vores løsningsarkitekter starter dit eCommerce projekt op. Vi har hjulpet mange virksomheder med at opbygge websites med shopmoduler eller med at skifte shopløsning, netop fordi den løsning de havde ikke understøttede de strategiske mål om at skabe en stærk brandplatform og en god brugeroplevelse for kunden.

Relateret indhold