B2C webshops

På B2C markedet er der andre købsmotiver og forventninger end på B2B markedet

Webshoppens formål er at skabe den bedste købsoplevelse for lige præcis din målgruppe, og derfor bør du kritisk forholde dig til om en given eCommerceplatform er bygget på en måde, så du imødekommer dine brugeres behov, hvad enten de er på B2B, B2C eller B2G markedet.

På B2C markedet er der andre købsmotiver og forventninger end på eksempelvis B2B markedet. Differentieret fragt, rabatmuligheder og vouchers, er blot nogle af de forventninger, vi som forbrugere har til butikkerne, når vi handler online.

Beslutningsprocessen er kortere

Beslutningsprocessen på B2C er for det meste forholdsvis kort og behovet for et godt marketing-setup langt større for at sikre hurtigt genkøb.

Når der er forskel på, hvordan forskellige eCommerce virksomheder performer, har det ikke altid noget med selve produktet at gøre. I langt højere grad handler det oftere om webshoppens evne til at motivere til køb og sikre afslutning af køb.

Vi kombinerer brugeroplevelse og brugerinteraktion

Hos Illumi bygger vi webshops, der leverer den rigtige kombination af brugerinteraktion og brugeroplevelse, så brugerne bliver motiveret til at fortsætte deres rejse helt frem til check-out.

Profilbillede - Henrik Møller

Vil du vide mere?

Book et uforpligtende møde, hvor vi drøfter behov og muligheder for din webshopløsning.

Henrik Møller

Andet indhold relateret til B2B webshops

I disse artikler kan du finde inspiration til forskellige features og generelt læse mere om vores webshopløsninger.

Kundeprojekter

Gennem årene har vi lavet webshops med mange forskellige formål. Udgangspunktet er et ønske om at få en unik løsning webshop, der på en intuitiv måde er forbundet med websitet og fremstår med samme visuelle udtryk.

Alle kundeprojekter