
Holm & Halby
Automatiserede digitale processer
Et vigtigt skridt i digitalisering af Holm & Halbys forretning med udvikling af en B2B webshop og PIM-løsning.
Omfattende digital transformation
Transformationen fra manuelle arbejdsgange til automatiserede digitale processer hos Holm & Halby driver mod et overordnet mål om effektivitetsforøgelse og et ønske om ressourcefrigørelse til mere specialiserede opgaver.
En af Danmarks førende leverandører af laboratorieudstyr, Holm & Halby, er godt i gang med en omfattende digital transformation af hele virksomheden hvor bl.a. en B2B webshop og PIM-løsning spiller en central rolle. De har taget dette skridt for at effektivisere arbejdsprocesserne og sikre en bedre, opdateret og beriget produktpræsentation. Med den tætte integration til PIM har virksomheden skabt en platform, der er både mere effektiv og nemmere at bruge for deres kunder og ansatte, sammenlignet med de forhenværende manuelle og mere ressourcekrævende processer.
Dette til trods for at Holm & Halby altid har haft en bevidst strategi med det personlige salg og de tætte relationer.
Vi valgte Illumi som en del af vores digitaliseringsproces, da vi ønskede en samarbejdspartner, der kunne tilbyde os en personlig og tæt relation samtidig med at de kunne forstå vores forretning, de ret snørklede forretningsgange vi har og omsætte dem til en digital løsning. Og vi har absolut fået det vi havde håbet på.
Per Juul, Marketingchef hos Holm & Halby
Shop & PIM i en samlet løsning
Første fase af projektet omfattede udvikling og implementering af et PIM-system til berigelse og masterdata management af Holm & Halbys omfattende produktkatalog via en 2-vejs produkt-synkronisering med ERP-systemet Business Central. Dette betød en ny måde at arbejde med produkter på, hvilket vi, som teknisk - og IT strategisk partner, skulle tage højde for i den tekniske løsning samt i den overordnede it-arkitektur. Det blev starten på et større, meningsfuldt og godt samarbejde, der skulle understøtte Holm & Halbys forretning og ambition om digitalisering.

Via Holm & Halbys eksisterende ERP-system blev produkter ført automatisk over i PIM-systemet Struct PIM, hvor det nu bliver beriget med kategorier og yderligere stamdata og marketingdata såsom produktbeskrivelser, billeder og sprogversionering. Målet var at alle produkter og komponenter kunne oprettes effektivt med omfattende nedarvede data, hvilket har været et betydeligt løft i forhold til den gamle håndtering. Struct PIM blev valgt ud fra et ønske om et fleksibelt og langtidsholdbart system, der kunne håndtere flere tusinde produkter på sigt og løbende videreudvikles efter behov.
Selve webshoppen er forholdsvis simpel, men den bagvedliggende datastruktur og -arkitektur er ret kompleks, men løst meget tilfredsstillende. Vi ønskede et solidt system, der på sigt kunne håndtere det store setup med alle og mere komplekse produkter, og det har vi fået.
Per Juul, Marketingchef hos Holm & Halby
Webshop som kundecenter
Resultatet er blevet et udvidet kundecenter med priser, kundedata, bestillings- og købsmuligheder, tilbud, fakturaer og meget mere – alt sammen digitaliseret til fordel for både Holm & Halby og deres kunder. Shoppen vil på sigt blive tilgængelig for nye, potentielle kunder.
Projektet omfattede mange komplekse del-opgaver, der tilsammen skulle understøtte den digitale transformation:
- Foranalyse af forretningsgange
- Kortlægning af de manuelle processer til automatisering
- Implementering af Struct PIM
- Udvikling og design af en B2B webshop
- Integrationer med Umbraco CMS, ERP-systemet Business Central og Struct PIM
- Opgradering af Holm & Halbys IT-systemer i samarbejde med Holm & Halbys Navision partner
- Dataoprydning og -berigelse

Ønsker du hjælp til digitalisering af din forretning, så tag fat i
Kundeansvarlig & partner