Interiør i sarte farve med Dali speakers monteret på væggene

DALI Speakers

Umbraco CMS til en global markeds­strategi

En global markedsstrategi med selvstændige forhandlere over hele verden kræver avanceret sprog- og rettighedsstyring i Umbraco

Som en global virksomhed ønskede DALI - Danish Audiophile Loudspeaker Industries - en flersproget hjemmeside, som samtidig kunne give mulighed for, at nationale redaktører kunne tilpasse indholdet til det enkelte marked.

Musiker i industrielt lokale med speakers på gulv

Løsningen

Fokus på sprog- og rettigheds­styring

Med mange redaktører spredt over hele verden er det vigtigt for DALI med en præcis styring af de redaktionelle muligheder. Derfor har vi specialudviklet en rettighedsopsætning, som på en simpel måde gør det muligt for DALI at bestemme, hvem der må redigere indhold på siderne. Systemet sikrer således, at lokale redaktører ikke ved et uheld retter i produktspecifikationerne, der er de samme over hele kloden.

  • Nyt Umbraco CMS hvor indholdsredaktørerne som indholdsredaktørerne har fuldt ejerskab af
  • Cross Language Content Distributer, der distribuerer nyt indhold til alle sprogversioner ved et klik
  • Specialudviklet rettighedsopsætning
Illumi tager afsæt i vores forretning og møder os altid med konkrete forslag og alternativer til vores bud på løsninger. Dialogen fungerer, og at de har udvist teknisk ekspertise og ærlighed i forløbet.

Dennis Guldbrandsen, online manager hos Dali

Forsiden af Dalis hjemmeside
speaker tæt på
Lilla Dali Speaker på bord med lilla ramme
Dali speaker på bord med pensler, tuscher etc.

Et sprog­versioneret website

I dag er den kendte danske højtalerproducent, som er repræsenteret i godt 70 lande, åben for, at landene kan få egne sprogversioner af websitet. Vi har sat CMS op, således DALI med ét enkelt klik kan kopiere grundstrukturen inkl. indhold og billeder i den engelske version til et eller flere andre sprog. Herefter er det alene en oversættelsesopgave at gøre sitet klar.

I forhold til tidligere bruger vi langt færre mande­timer på sprogsiderne, fordi lokale redaktører nu får en kopi af den engelske version og selv bygger videre på indholdet. Det tager nu kun nogle få minutter at kopiere et nyhedsopslag eller en ny produktserie, hvor vi før skulle gøre det samme arbejde for hver sprogversion af websitet.

Dennis Guldbrandsen, online manager hos DALI

Vi bygger websites, der står med åbne arme over for søge­maskinerne

SEO kan man angribe fra forskellige vinkler, og i projektet med DALI har vi primært koncentreret os om at bygge et website, der står med åbne arme over for søgemaskinerne. Et website som søgemaskinerne kan tilgå, forstå og indeksere hensigtsmæssigt. I andre projekter rådgiver og vejleder vi også i forhold til søgeordsanalyse og on-page SEO.

Jeg synes, vi har et rigtigt godt samarbejde med Illumi, og vi har planer om at fortsætte.


Dennis Guldbrandsen, online manager hos DALI

Vil du vide mere?

Dyk ned i nogle af vores andre ydelser og løsninger .