Campingplads under stjernehimmel med lysende telt

DK-CAMP

Nyt website med avanceret søge- og filter­funktion

DK-CAMP er en sammenslutning af mere end 225 selvstændige campingpladser fordelt over hele Danmark.

Gennem foreningen får de enkelte campingpladser udbytte af en fælles markedsførings- og webplatform, indkøbsnetværk samt kollegial sparring.

Vi er meget tilfredse med samarbejdet – og ikke mindst den løsning, vi har fået. Det er vores medlemmer i den grad også. De roser de muligheder, de har fået for at profilere deres campingpladser over for brugerne. Og de roser, hvor let det er at rette deres profilsider til.

Maria Nielsen, sekretariatschef hos DK-CAMP

Mand tager støvler på i campinghytteåbning

Kernefortællingen

Turister og campister skulle først og fremmest have et inspirerende og friktionsløst møde med de mange campingudbydere i Danmark.

Intuitiv søgefunktionalitet, store billeder med skøn natur og campister, man kan spejle sig i, uanset om man er på udkig efter en vinterplads eller et glamping-ophold – det var de overordnede krav.

Med udgangspunkt i kernefortællingen, "Sammen skal vi gøre det enkelt at nyde livet", påbegyndte vi designfasen til en platform, som skulle levere høj usability for både besøgende og de mange forskellige typer af redaktører.

Allerede til workshoppen fik vi talt en del om designønsker, så det flotte design, som Illumi har stået for, var efter ganske få iterationer på plads. Designeren ramte vores ønsker spot on.


Maria Nielsen, sekretariatschef hos DK-CAMP

Løsningen

Da DK-CAMP kom til os for at drøfte en ny og moderne platform til medlemmerne, var det med et grundigt forarbejde i hænderne. Der var en klokkeklar forventning om, hvad det nye website skulle gøre for DK-CAMP og ikke mindst de mange medlemmer.

Løsningen blev bl.a. en avanceret søgefunktion med mange forskellige filtreringsmuligheder, som brugerne kan anvende til at finde frem til det helt rigtige match af ferietype og -sted.

DK-CAMP kan selv tilføje flere og redigere i de eksisterende filtre og kategorier, efterhånden som behovet opstår. De kan ligeledes på et enkelt filter angive forskellige indstillinger for filtret i forhold til synlighed og funktionalitet.

Campingpladser og attraktioner er bundet op på geografiske destinationer, som forskellige indholdsmoduler og funktioner gør brug af på tværs af sitet. På siden for en specifik campingplads indsættes eksempelvis automatisk et bånd med forskellige attraktioner i området, ligesom der linkes til temasider, som campingpladsen er en del af. 

Jeg kendte Illumi fra et tidligere samarbejde, og derfor var det helt naturligt at spørge, om de havde lyst til at bidrage med at udvikle et nyt dk-camp.dk i Umbraco. Det havde de heldigvis.

Maria Nielsen, sekretariatschef hos DK-CAMP

Et website med mere end 200 redaktører

DK-CAMP har to meget forskellige redaktørroller, og med mere end 200 redaktører siger det sig selv, at brugerinterfacet skal være intuitivt og let at arbejde i. Den mindste gruppe af redaktører arbejder i DK-CAMPs sekretariat som websiteadministratorer. Den største redaktørgruppe tæller på nuværende tidspunkt 229 campsite-redaktører, hvis primære opgave er at drive en campingplads, og være der for gæsterne – ikke at redigere en profilside på dk-camp.dk.

Derfor har vi i backoffice-opsætningen lagt vægt på at hjælpe redaktørerne med korte tekster til inputfelter, påkrævede felter, og adgangsbegrænsninger, så de oplever et simpelt redaktørinterface, som de let kan håndtere og overskue, de par gange om året, hvor de er logget ind.

Med den løsning, Illumi har udviklet, har vi mulighed for selv at ændre på sitet i et helt andet tempo, end vi har været vant til tidligere.

Maria Nielsen, sekretariatschef hos DK-CAMP


Sprog­versionering

Websitet har tre forskellige sproglag, som på mange områder varierer i forhold til mængden af indhold. Det er således ikke alle sider, der findes på alle tre sprog. Til gengæld er campingpladsernes profilsider altid sprogversioneret, med nedarvning af visse stamdata og billeder fra den danske version. Campingpladsernes profilsider kan sprogversioneres i side-by-side-visning, hvilket gør opgaven meget overskuelig for redaktørerne.

Billede af Rasmus Bollerup

Vil du høre mere om løsningen, så kontakt

Kunderådgiver & partner

Rasmus Bollerup

Vil du vide mere?

Dyk ned i flere Illumi-ydelser og -løsninger.