NRGis domicil

Selvbetjenings­univers gør det let at være kunde i NRGi

NRGi ønskede en mere moderne og brugervenlig selvbetjeningsløsning, der gjorde det attraktivt for kunderne at betjene sig selv.

Mobilvisning af Mit NRGI-appen – Forbrug

Moderne & brugervenlig selvbetjenings­­løsning

Som kunde i energiselskabet NRGi kan du logge dig på en selvbetjeningsløsning – ”Mit NRGi” – hvor du kan holde øje med dit forbrug, se dine regninger, ændre abonnement og meget mere. Løsningen kan tilgås fra både web og mobilapps og er udviklet af Illumi.

NRGi ønskede en mere moderne og brugervenlig selvbetjeningsløsning, der gjorde det attraktivt for kunderne at betjene sig selv. Selskabet havde fået udviklet et nyt branddesign, og selvbetjeningsløsningen skulle derfor ikke kun have ny UX, men også et designløft og flere nye features. Ifølge konsulenthuset Wilkes årlige undersøgelse har NRGi branchens bedste kundeservice, og hele selvbetjeningsuniversets mission er at understøtte denne 1. klasses oplevelse digitalt.

Fleksibel & fremtidssikret løsning

Da NRGi både har privatkunder og erhvervskunder, var det særligt vigtigt, at løsningen både kunne fungere via web og mobilapps. Derfor tog de fat i Illumi, der har erfaring med begge dele, og som også har udviklet NRGi’s portefølje af websites.

NRGi kom til os med et ønske om at få en meget fleksibel selvbetjeningsløsning, som de let kunne redigere, og som de kunne udvide hen ad vejen. Vi har bygget NRGi’s websites på Umbraco CMS, og derfor var det oplagt at bruge samme platform til vedligehold af alt indhold til selvbetjeningsløsningen. På den måde kan de redigere og publicere alt indhold det samme sted.

Henrik Møller, partner og kundeansvarlig i Illumi

 

Let tilgængelig funktionalitet

Helt lavpraktisk ligger selvbetjeningsuniverset som en webapplikation bag et login på NRGi’s hjemmeside. Derudover eksisterer selvbetjeningen som to apps til hhv. iOS og Android.

Via selvbetjeningen kan NRGi’s kunder se deres elregninger, holde øje med deres forbrug, følge timepriserne på strøm, skifte betalingsmetode, ændre deres elaftale, få udbetalt tilgodehavende og meget andet. Bag det simple ydre er der lavet mange integrationer til NRGi’s kundesystemer. På den måde er NRGi sikre på, data løbende opdateres direkte i alle relevante systemer og på alle platforme.

 

Sikkerhed & fleksibilitet

For et energiselskab er sikkerheden omkring data naturligvis altafgørende. For at give brugerne mulighed for sikkert login, har NRGi i sparring med Illumi udviklet en ny single sign-on loginportal, hvor login kan ske via flere forskellige protokoller, blandt andet med MitID.

Hænder med mobil og Mit NRGI-appen – Forbrug
Mobilvisning af Mit NRGI-appen – Velkommen
Desktopvisning af Mit NRGI-appen – Velkommen
Mobilvisning af Mit NRGI-appen – Log på

Headless setup højner bruger­oplevelsen

Som en af de nye ting i selvbetjeningsportalen kan NRGi arbejde med nyheder og artikler, målrettet de eksisterende kunder. Det er indhold, som redaktørerne producerer på samme måde som alt andet indhold, men i stedet for at blive vist på et af NRGi’s offentlige websites, så leveres indholdet headless fra Umbraco til selvbetjeningsportalen. Dette sker både til webversionen og til app-versionerne.

Alt indhold kan udskiftes som ”live feed”, uden at brugerne skal opdatere deres apps, og uden at NRGi skal udgive dem på ny. På den måde bliver det både lettere at være ”bruger og medarbejder.

Henrik Møller, partner og kundeansvarlig i Illumi

Hvem er NRGi?

NRGi er et forbrugerejet andelsselskab med 235.000 andelshavere og 1.600 medarbejdere. Selskabet består af forskellige forretningsenheder og aktiviteter, der alle knytter sig til energisektoren. 

Billede af Henrik Møller

Overvejer du en selvbetjeningsløsning, kontakt

Kundeansvarlig & partner

Henrik Møller

Kom med om bord