Operaparken

A.P. Møller Fonden får nyt website til visualisering af nyt projekt - Operaparken

Et godt samarbejde gør, at kunderne føler sig trygge og vender tilbage når forretningen vokser, og der skal igangsættes nye digitale projekter. A. P. Møller Fonden har været vores gode samarbejdspartner i mange år, og vi har lavet flere spændende projekter sammen.

Denne gang var det et nyt projekt omkring Operahuset, som skulle have en selvstændig kommunikationsplatform til et nyt byggeprojekt.

Målgruppen for platformen er byggeriets mange interessenter – herunder borgerne. Vi har derfor haft fokus på at skabe en løsning, der på en fleksibel måde visualiserer byggeprojektets fremdrift og ikke mindst, hvordan Operaparken kommer til at fremstå i sin færdige form.

screenshots_operaparken_3.png

Valg af CMS

A. P. Møllerfonden har i forvejen hovedsitet apmoellerfonde.dk på Umbraco CMS, men da der var tale om et selvstændigt site, var det naturligt at undersøge, om der var andre custom management systemer, som var bedre egnet til formålet.

Wordpress var i søgelyset, men valget faldt i sidste ende på en helt ny Umbraco 8 løsning.

Vi har til den nye løsning bygget en række indholdsmoduler, som indholdsredaktøren kan anvende på vilkårlig vis, til at opbygge sider, der både informerer og visualiserer byggeprojektet.

Herudover har vi implementeret en Image Comparison Slider, som websitets besøgende kan ’trække i’ for at få vist før-efter billeder af byggeprojektet.

Photo creds: Cobe Architects

www.operaparkfonden.dk