TrygFonden Kystlivredning

Administrativt system hjælper Trygfonden Kystlivredning med at håndtere kritiske opgaver og skabe tryghed for de danske badegæster

TrygFonden Kystlivredning er navnet på den kystlivredningstjeneste, som hvert år stiller livreddere og livredningsmateriel til rådighed på strande rundt om i Danmark, med det formål at forbedre sikkerheden på badestrande og i havnebade. Hvert år bemander ca. 200 livreddere fra TrygFonden Kystlivredning 36 strande og havnebade. Der stilles høje krav til livredderne, som jævnligt bliver uddannet og certificeret efter internationale standarder.

Trygfonden Kystlivredning kontaktede os, fordi de havde brug for et fleksibelt og overskueligt planeringsværktøj, der kunne hjælpe med at skabe overblik over alle de opgaver, der er forbundet med at drive kystlivredningstjenesten.

Et overskueligt planlægningsværktøj

I et godt samarbejde mellem Illumi, Dansk Svømmeunion og TrygFonden, har vi bygget et administrativt system, der samler mange forskellige arbejdsgange vedrørende planlægning, afvikling, certificering og kommunikation mellem Dansk Svømmeunion og de mange livreddere, der er tilknyttet tjenesten.

Systemet er webbaseret, og kan anvendes når en kystlivredder er på job via mobiltelefonen eller en ipad. I vores design har vi forsøgt at anerkende behovet for at skabe et hurtigt overblik og en nem adgang til kritiske informationer. Løsningen er derfor meget intuitivt at finde rundt i og uden unødig støj for brugerne.

Interfacet til administrative medarbejdere indeholder bl.a.

  • Brugerrettigheder
  • Vagtplanering
  • godkendelse af vagtbytte
  • Oprettelse af arrangementer, træning og kurser
  • Godkendelse af timer forud for lønkørsel
  • Tilknytning af nye livreddere
  • Certificeringer

Interfacet for livredderne indeholder bl.a.

  • Anmodning om vagtbytte
  • Nyheder
  • Statistik på livreddende indsatser
  • Tilmelding til træning, kurser og andre aktiviteter
  • Overblik over egne vagter

Samarbejdet

Projektet har været dybt forankret i både Dansk Svømmeunion og Tryg Fonden. Vi har oplevet et godt samarbejde med projektteamet bestående af relevante deltagere fra begge parter. Tydelig kommunikation og klare aftaler om ansvar og beslutningskompetencer mellem de forskellige interessenter har været nøglen til succes i samarbejdet.

Som leverandør i et samarbejde mellem flere parter, er det altid vores ambition at sikre, at vi med den nye digitale løsning, imødekommer et solidt kompromis mellem de forskellige behov og ønsker - naturligvis med brugerne i fokus!

Mere om specialudviklede forretningssystemer

Vi udvikler forretningssystemer for virksomheder og organisationer inden for uddannelsessektoren, transport- og logistiksektoren, byggesektoren, serviceindustrien og mange flere.

Kundeprojekt

Vores kunder har fået nye markedsmuligheder, fordi vi sammen har skabt egenudviklede digitale platforme, der kan vokse sammen med forretningen, og som ikke besidder nogle af de snærende bånd, som mere standardiseret software kan være præget af.

Alle kundeprojekter