B2B webshops
Beslutningsprocessen hos B2B og B2C kunder er ikke ens, og det skal afspejles i webshop-designet
B2B kunder er ofte langt mere loyale og køber større mængder ad gangen end B2C kunder. Beslutningsprocessen er ofte længere, og behovet for relevant information undervejs i beslutningsprocessen er ligeledes ofte større. Der kan også være branchespecifikke kutymer og aftaler om fx rabatter og dekorter, som din webshop skal understøtte.
En B2B webshop erstatter ikke salgsteamet
Det er en fejl at tænke, at en online salgskanal kan erstatte et godt salgsteam. Se det i stedet for som en udvidelse af servicekonceptet, og en mulighed for at få endnu flere kunder med ombord.
Et professionelt salgsteam, kan hjælpe den nye webshop godt på vej med indsigt om kunderne både før og efter lanceringen. Dog er det er essentielt, at den nye webshop bliver forankret som en ligeværdig og ikke modstridende salgsplatform.
Websitet driver trafik til B2B webshoppen
Websitet er en meget vigtig kilde til at drive trafik til ordrecentralen - din webshop. Derfor er det også vigtigt, at websitet er udstyret med de features, funktioner og indhold, der sikrer, at brugerne ender i check-out i webshoppen.
Andet indhold relateret til B2B webshops
I disse artikler kan du finde inspiration til forskellige features og generelt læse mere om vores webshopløsninger.
Kundeprojekter
Gennem årene har vi lavet webshops med mange forskellige formål. Udgangspunktet er et ønske om at få en unik løsning webshop, der på en intuitiv måde er forbundet med websitet og fremstår med samme visuelle udtryk.