DK-Camp
Nyt website med avanceret søge- og filterfunktion
DK-CAMP er en sammenslutning af mere end 225 selvstændige campingpladser fordelt over hele Danmark. Gennem foreningen får de enkelte campingpladser udbytte af fælles markedsføring og webplatform, indkøbsnetværk samt kollegial sparring.
Brugervenlighed for alle
Da DK-Camp kom til os for at drøfte en ny og moderne platform til medlemmerne, var det med et grundigt forarbejde i hænderne. Der var en klokkeklar forventning om, hvad det nye website skulle gøre for DK-Camp og ikke mindst de mange medlemmer.
Vi er meget tilfredse med samarbejdet – og ikke mindst den løsning, vi har fået. Det er vores medlemmer i den grad også. De roser de muligheder, de har fået for at profilere deres campingpladser over for brugerne. Og de roser, hvor let det er at rette deres profilsider til.
Maria Nielsen, Sekretariatschef hos DK-Camp
Kernefortællingen
Turister og campister skulle først og fremmest have et inspirerende og friktionsløst møde med de mange campingudbyderene i Danmark.
Intuitiv søgefunktionalitet, store billeder med skøn natur og campister, man kan spejle sig i, uanset om man er på udkig efter en vinterplads eller et glamping ophold – det var de overordnede krav.
Med udgangspunkt i kernefortællingen, 'Sammen skal vi gøre det enkelt at nyde livet' påbegyndte vi designfasen til en platform, som skulle levere høj usability for både besøgende og de mange forskellige typer af redaktører.
Allerede til workshoppen fik vi talt en del om designønsker, så det flotte design, som Illumi har stået for, var efter ganske få iterationer på plads. Designeren ramte vores ønsker spot on.
Maria Nielsen, Sekretariatschef hos DK-Camp
Løsningen
Løsningen har en avanceret søgefunktion med mange forskellige filtreringsmuligheder, som brugerne anvender til at finde frem til det helt rigtige match af ferietype og -sted.
DK-Camp kan selv tilføje flere og redigere i de eksisterende filtre og kategorier, efterhånden som behovet opstår. De kan ligeledes på et enkelt filter angive forskellige indstillinger for filtret i forhold til synlighed og funktionalitet.
Med den løsning, Illumi har udviklet, har vi mulighed for selv at ændre på sitet og i et helt andet tempo, end vi har været vant til tidligere.
Maria Nielsen, Sekretariatschef hos DK-Camp
Campingpladser og attraktioner er bundet op på geografiske destinationer, som forskellige indholdsmoduler og funktioner gør brug af på tværs af sitet. På siden for en specifik campingplads indsættes eksempelvis automatisk et bånd med forskellige attraktioner i området, ligesom der linkes til temasider, som campingpladsen er en del af.
Jeg kendte Illumi fra et tidligere samarbejde, og derfor var det helt naturligt at spørge, om de havde lyst til at bidrage med at udvikle et nyt dk-camp.dk i Umbraco. Det havde de heldigvis.
Maria Nielsen, Sekretariatschef hos DK-Camp
Et website med mere end 200 redaktører
DK-Camp har to meget forskellige redaktørroller, og med mere end 200 redaktører siger det sig selv, at brugerinterfacet skal være intuitivt og let at arbejde i. Den mindste gruppe af redaktører arbejder i DK-Camps sekretariat som websiteadministratorer. Den største redaktørgruppe tæller på nuværende tidspunkt 229 campsite-redaktører, hvis primære opgave er at drive en campingplads, og være der for gæsterne – ikke at redigere en profilside på dk-camp.dk.
Derfor har vi i backoffice-opsætningen lagt vægt på at hjælpe redaktørerne med korte tekster til inputfelter, påkrævede felter, og adgangsbegrænsninger, så de oplever et simpelt redaktørinterface, som de let kan håndtere og overskue, de par gange om året, hvor de er logget ind.
Sprogversionering
Websitet har tre forskellige sproglag, som på mange områder varierer i forhold til mængden af indhold. Det er således ikke alle sider, der findes på alle tre sprog. Til gengæld er campingpladsernes profilsider altid sprogversioneret, med nedarvning af visse stamdata og billeder fra den danske version. Campingpladserne profilsider kan sprogversioneres i side-by-side visning, hvilket gør opgaven meget overskuelig for redaktørerne.
Kundeprojekter
Mange af vores kunder kommer til os med ønsket om at få en unik løsning, som er tilpasset og egnet til de arbejdsprocesser, der i forvejen er i organisationen.
Relateret indhold
Vores kunder har fået nye markedsmuligheder, fordi vi sammen har skabt digitale platforme, der kan vokse sammen med forretningen.
Umbraco - verdens venligste CMS
Hos Illumi har vi arbejdet med Umbraco - verdens venligste CMS - i mere end 10 år og været en del af partnerprogrammet som Umbraco Gold Partner næsten lige så længe, og vi er vilde med det!